موتور دمپر لوفبرگ    (DA05S220S  )

دانلود دفترچه محصول

مشخصات:

نوع موتور :  قطع و وصل با فنر برگشت

گشتاور  ۵  نیوتن متر

ولتاژ تغذیه۲۲۰  ولت   (ولتاژهای ۲۴ ولت نیز وارد می شود، مدل های ۲۲۰ ولت پرمصرف تر هستند)

دارای استاندارد CE

حداکثر مساحت دمپر جهت نصب  ۱ متر مربع (بستگی به روان بودن دمپر و کیفیت ساخت دمپر دارد)

 توضیح مختصر:

این مدل موتور دمپر ها، معمولا از موتورهای تدریجی کمی گرانتر بوده و یا ممکن است هم قیمت باشند. نوع عملکرد این موتورها بدین صورت است که با اتصال منبع تغذیه به دو ورودی مثبت و منفی موتور، موتور شروع به حرکت کرده و تا انتهای مسیر یعنی زاویه ۹۰ درجه رفته و متوقف میشود. تا زمانی که منبع تغذیه به موتور موتصل باشد، در همین نقطه ثابت می ماند. هر زمان اتصال منبع تغذیه  از موتور جدا شود موتور بدون نیروی الکتریکی و با نیروی فنر مکانیکی داخلی خود در خلاف جهت حرکت کرده و به زاویه صفر یا نقطه ابتدایی می رسد.

توجه داشته باشید در هنگام اتصال منبع تغذیه و حرکت در جهت زاویه ۹۰ درجه نیز هر زمان اتصال برق قطع شود، فنر عمل کرده و موتور به نقطه ابتدایی باز میگردد.

زمان حرکت معمول برای حرکت ¼ دور (۹۰ درجه) در اکثر موتورها بین ۹۰ تا ۱۸۰ ثانیه برای مسیر رفت با نیروی الکتریکی و بین ۱۵ تا ۳۰ ثانیه برای زمان برگشت با نیروی فنر مکانیکی با توجه به مدل و برند شرکت تولیدی متغیر است. در موتور لوفبرگ ۵ نیوتن متر این زمان به ترتیب برای نیروی برق ۷۰ ثانیه و برای فنر برگشت حدود ۲۰  ثانیه می باشد

طریقه انتخاب این موتورها مانند باقی موتوردمپرها با توجه به نوع کاربرد و همچنین مساحت و نوع ساخت دمپر انجام میشود. در انتخاب گشتاور مورد نظر همیشه دقت داشته باید که حداکثر مساحت اعلام شده در فشار و دبی کم  بوده وهمچنین به کیفیت مناسب ساخت نیز بستگی خواهد داشت که معمولا در پروژه ها این موارد به طور کامل صدق نکرده و بنابراین بهتر است از ضریب تصحیح در حدود  ۱٫۲۵  برای محاسبه گشتاور مورد نیاز دمپر استفاده شود.

موارد مصرف :

برای قطع و وصل مسیر هوای تازه یا برگشت ورودی به دستگاه هوا ساز

دمپرهای موجود در اتاق های دیزل ژنراتور که می بایست همزمان با روشن و خاموش شدن دیزل (دمپر هوای خروجی جلوی فن دستگاه دیزل یا دمپر هوای ورودی به اتاق)  باز یا بسته شود.

دمپرهای موجود در مسیر فن های تهویه محیط مانند انبارها، کارخانه ها و…

و موارد دیگر که نیاز به عملکرد بستن یا باز شدن دمپر بدون نیروی برق باشد.