موتور دمپر آتش لوفبرگ  ( FS10S220ST )

دانلود دفترچه محصول

مشخصات:

نوع موتور :  دود و حریق با فنر برگشت

گشتاور  ۱۰  نیوتن متر

ولتاژ تغذیه۲۲۰  ولت   (ولتاژهای ۲۴ ولت نیز وارد می شود، مدل های ۲۲۰ ولت پرمصرف تر هستند)

دارای استاندارد CE

حداکثر مساحت دمپر جهت نصب ۱٫۵   متر مربع (بستگی به روان بودن دمپر و کیفیت ساخت دمپر دارد)

توضیح مختصر این موتور دمپر:

این مدل موتور دمپر ها برای سیستمهای کنترل دود و آتش استفاده میشوند. عملکر این موتورها مانند موتورهای فنر برگشت بوده و با اتصال جریان برق دمپر باز شده و تا ۹۰ درجه به حرکت خود ادامه میدهد و در زاویه ۹۰ درجه می ایستد. حال اگر جریان برق قطع شود فنر برگشت داخلی عمل کرده و موتور در جهت خلاف زاویه رفت حرکت کرده و به زاویه صفر می رسد.

سرعت عملکرد فنر برای طی مسیر ۹۰ درجه در برندهای مختلف متفاوت بوده و از ۱۵ تا ۳۰  می باشد. در این مدل کمتر از ۲۵ ثانیه می باشد

سرعت بازشوی این موتورها با جریان برق نیز در برندهای مختلف متفاوت بوده و از ۷۰ تا ۱۸۰ ثانیه می باشد. در این مدل حدود ۸۰ ثانیه می باشد

این موتورها می توانند دارای سنسور حرارتی نیز باشند که در این صورت در انتهای کد آن حرف (T  ) افزوده میشود. این سنسور در کنار دمپر و برروی کانال نصب میشود. داخل این سنسور دو فیوز حرارتی قرار دارد که یک عدد آن در پایه این قطعه می باشد که داخل رفته و با دمای داخلی کانال عمل می کند. و فیوز دوم در قسمت بالای قطعه قرار دارد و با دمای محیط عمل میکند. در هنگام حریق هر کدام از این سه فیوز دمای بالاتراز ۷۲ درجه سانتیگراد را حس کند عمل کرده و مسیر جریان برق را قطع میکند و موتور با نیروی فنر بسته میشود. در کاتالوگ میتوانید شکل و توضیحات بیشتری را مطالعه فرمایید.

طریقه انتخاب این موتورها مانند باقی موتوردمپرها با توجه به نوع کاربرد و همچنین مساحت و نوع ساخت دمپر انجام میشود. در انتخاب گشتاور مورد نظر برای این موتورها ضریب تصحیح بالاتری را باید در نظر گرفت زیرا این موتور باید در شرایط حریق که فلز دمپر منبسط شده و ممکن است سخت تر باز یا بسته شود عمل کند. در این مدل به جهت نیاز به ظریب اطمینان بیشتر بهتر است از موتور ۵ نیوتن برای دمپر با مساحت حداکثر ۱٫۵ متر مربع استفاه شود.

موارد مصرف :

برای قطع و وصل مسیر هوای تازه یا برگشت ورودی به دستگاه هوا ساز

دمپرهای موجود در اتاق های دیزل ژنراتور که می بایست همزمان با روشن و خاموش شدن دیزل (دمپر هوای خروجی جلوی فن دستگاه دیزل یا دمپر هوای ورودی به اتاق)  باز یا بسته شود.

دمپرهای موجود در مسیر فن های تهویه محیط مانند انبارها، کارخانه ها و…

و موارد دیگر که نیاز به عملکرد بستن یا باز شدن دمپر بدون نیروی برق باشد.