موتور دمپر لوفبرگ  LUFBERG    (DA24N220)

دانلود دفترچه محصول 

مشخصات:

نوع موتور قطع و وصل (on/off)

گشتاور  ۲۴   نیوتن متر

ولتاژ تغذیه  ۲۲۰ ولت

دارای استاندارد  (CE) در مدل ۲۲۰ ولت  و استاندارد (UL)  در مدل ۲۴ ولت

حداکثر مساحت دمپر جهت نصب  ۴٫۸   متر مربع (بستگی به روان بودن دمپر و کیفیت ساخت دمپر دارد)

زمان عملکرد در ۹۰ درجه =  ۱۲۵،۱۶۰  ثانیه   بسته به فشار هوای روی دمپر

 توضیح مختصر این موتور دمپر:

این مدل موتور دمپر ها، ارزان ترین و ساده ترین مدل در هر برند می باشند و در عین حال پرمصرف ترین نوع موتور نیز می باشند. این موتور در دو حالت on/off  و ۳pos کار میکند.

درحالت  ۳pos هر با اتصال برق، موتور شروع به حرکت کرده و با قطع جریان برق در هر قسمت از مسیر می ایستد.

در حالت on/off نیز به این صورت است که سیم نول را به پایه نول وصل کرده و فاز را به یکی از پایه های فاز متصل میکنیم و موتور شروع به حرکت میکند در هر قسمت اگر پایه دوم (پایه ورودی فاز دوم) را به فاز اول متصل کنیم جهت حرکت موتور تغییر کرده و در خلاف جهت شروع به حرکت میکند (نوع سیم بندی در کاتالوگ مشخص شده است)

طریقه انتخاب این موتورها با توجه نوع کاربرد و همچنین مساحت و نوع ساخت دمپر انجام میشود. در انتخاب گشتاور مورد نظر همیشه دقت داشته باید که حداکثر مساحت اعلام شده در فشار و دبی کم  بوده وهمچنین به کیفیت مناسب ساخت نیز بستگی خواهد داشت که معمولا در پروژه ها این موارد به طور کامل صدق نکرده و بنابراین بهتر است از ضریب تصحیح در حدود  ۱٫۲۵  برای محاسبه گشتاور مورد نیاز دمپر استفاده شود.

همچنین دقت داشته باشید با توجه به مساحت بالای دمپر در این مدل ، به احتمال زیاد دمپر چند تکه ساخته خواهد شد (پره ها با طول بیش از ۱۴۰ سانت را معمولا یک تکه نمیسازند تا از تابیده شده پره در طول دمپر جلوگیری شود) در این شرایط ضریب تصحیح برای تعیین میزان گشتاور مورد نیاز برای یک دمپر چند تکه ممکن است تا بیش از ۱٫۵ برابر افزایش پیدا کند. بهتر است در این شرایط با مشاوره سازنده یا دمپر یا فروشنده موتور این کار صورت پذیرد

موارد مصرف این موتور دمپر :

برای تغییر دبی هوای عبوری از کانال در دمپرهایی که نیاز به تنظیم اولیه دارند

برای قطع و وصل هوای ورودی یا خروجی هواساز که توسط کنترلر تنظیم می شود

جهت تنظیم هوای ورودی یا خروجی به سوله ، انبار یا موارد مشابه که نیاز به تنظیم بسیار دقیق ندارند